Moje przepisy

Grzanki z rabarbarem i burakami

22 maja 2020
1 gwiazdka2 gwiazdki2 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek Brak ocen - oceń jako pierwszy!
Loading...

czas: 15 minut

ilość: dla dwóch osób

poziom trudności: łatwe

  • 3-4 kromki pieczywa
  • 4 łodygi rabarbaru 
  • szklanka soku z buraków 
  • łyżka miodu 
  • łyżka płatków migdałowych 
  • garść tymianku
  1. Maj to rabarbar. Trudno sobie wyobrazić wiosnę bez jego obecności na każdym stole. I wszystko zgodnie z zasadą zero waste, czyli najlepsze i najzdrowsze jest to co rośnie wokół nas.
  2. Rabarbar jest on źródłem witamin: C, E oraz A. Dzięki niemu przyswajamy dużo fosforu oraz potasu. Ma działanie przeciwzapalne. Ponadto jest źródłem błonnika, dzięki czemu reguluje procesy trawienia.
  3. Dzięki temu przepisowy reaktywujesz również czerstwe pieczywo, który w tym przepisie możesz spokojnie wykorzystać.
  4. Kawałki rabarbaru przerzuciłam na patelnię, wlałam pół szklanki soku z buraka i poczekałam kilka minut aż sok odparuje. Potem dołożyłam łyżkę miodu i garść tymianku. Gdy wszystko się wymieszało, lśniąco zagęściło, umościłam zawartość patelni na grzance. Obok wyłożyłam kleks gęstego jogurtu i miałam całkiem niezły początek dnia. Ale po kolei.
  5. Łodygi rabarbaru potnij na małe plastry. Na patelnię wrzuć rabarbar i podpiekaj przez 3 minuty.
  6. Wlej sok z buraków i poczekaj kilka minut aż odparuje. Dodaj miód i tymianek.
  7. Mieszaj tak, by składniki połączyły się i utworzyły sos.
  8. Pieczywo włóż do zarumienienia do tostera lub piekarnika. Na chrupiących kromkach ułóż gorący rabarbar. Posyp płatkami migdałów. 
  9. Co powiecie na takie śniadanie. Polecam do szybkiego powtórzenia, bo rabarbar długo z nami nie zostanie. A jest taki wyborny. I z burakiem dobrze się smakowo dogaduje.
  10. Zobacz również inny przepis na reaktywację czerstwego pieczywa (link).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *